Onko sinulla ikuinen koti?
NMC Jyväskylä sekä Jyväskylän seudulla toimiva Siunauksen Seurakunta järjestivät yhdessä kesätapahtuman helteisessä Lounaispuistossa 11.7.2010. Tapahtuma alkoi klo 16.00 kaksikielisen (suomi, venäjä) Siunauksen seurakunnan osuudella. Seurakunnan ylistysryhmä johti ylistystä ja Pavel Pesonen puhui siitä, mitä ja ketä varten Jeesus tuli maailmaan.
Pavel Pesonen:
- Jeesus tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi. Siellä oli Sakkeus, publikaanien päämies, joka nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen Jeesuksen. ”Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: ”Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi. Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan. Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: ”Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan.” (Luuk. 19:5-7)
Usein luullaan, että Jeesus on pyhiä ja vanhurskaita ihmisiä varten tässä maailmassa, ja että Jeesus ja Jumala kuuluvat kirkkoihin, ei muualle. Jeesus ei mainitse tässä, että Hän olisi tullut hyvien tai pahojen takia, vaan hän on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut. Kadonnut ihminen voi olla missä tahansa: rikkaassa, köyhässä tai siinä piirissä, joka luulee olevansa hyvä ja vanhurskas. Heitä varten Jeesus tuli. Herra tuli tähän maailmaan sinua varten semmoisena, kuin sinä tänä päivänä olet. Jeesus tuli niitä ihmisiä varten, jotka ovat vielä synninorjia. Raamattu sanoo: joka on sinut voittanut ja ketä sinä tänä päivänä palvelet, hän on sinun herrasi.
Toivon, että hän, joka vielä tänä päivänä on synninorja, voisi olla vapaa. Voisit sanoa omassa sydämessäsi: Herra, tule ja tee minut vapaaksi. Voin vakuuttaa sinulle, että Hän tulee, koska Hän ei ole kaukana sinusta. Hän on Sinun vieressäsi ja haluaa asua sinussa, mutta ei tee sitä väkisin. Et tiedä, mitä huomenna tapahtuu. En minäkään tiedä, mutta ainoa asia jonka tiedän on se, ettei huomista tarvitse pelätä. Jos lähden tästä maailmasta, tiedän että menen kotiin. Minne sinä menet? Onko sinulla kotia, joka on valmistettu sinua varten ikuisuudeksi?
Jeesus ei sanonut Sakkeukselle muuta kuin: minun pitäisi olla sinun kodissasi. Ei Jeesus sanonut: sinä olet publikaani, olet ryöstänyt ihmisiä, tai jotain muuta vastaavaa. Ei Jeesusta kiinnosta mikä sinä olet, Hänelle se on ihan sama. Minäkin olin joskus toivoton ihminen, enkä ollut toivottu esim. omassa kotikaupungissani, mutta Jumala muuttaa ihmisiä. Tänä päivänä, menen minne tahansa, olen tervetullut. Nyt minua rakastavat omassa kaupungissanikin. Jumala muutti kaiken ja teki minusta uuden. Ennen minua pelkäsivät, nyt minua rakastavat – ja tänä päivänä minäkin pystyn rakastamaan.
Kello 18.00 alkoi NMC Jyväskylän osuus, jossa olivat mukana pastori Jukka Mononen ja ylistyksenjohtaja Pekka Hautakangas sekä NMC Jyväskylän ylistäjät ja ylistystanssijat. Jukka Mononen puhui sydämen uskosta, joka voittaa maailman.
Jukka Mononen:
- Paavali sanoo Raamatussa: ”Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.” (I Kor. 15:19) Näin sanoo Raamattu, siksi meidän aina tulee nähdä kaikessa iankaikkisuusnäkökulma. Missä meidän sydämemme on, siellä on meidän aarteemme. Missä meidän mielemme on, siellä on meidän ajatuksemme ja kaikki suuntauksemme. Jumala haluaa solmia yhteyden ja iankaikkisen liiton jokaisen ihmisen kanssa. Jos ihminen on erossa Jumalasta tässä ajassa, on hän myös rajan toisella puolella. Mikä osa meissä on iankaikkista? Saarnaajan kirjassa sanotaan: ”Kaiken on hän tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden on hän pannut heidän sydämeensä, mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.” (Saarnaaja 3:11) Yhteys on valmis Jumalan puolelta, se avattiin, kun Jeesus kuoli ristillä. Se yhteys, mikä syntyy täällä, vaikuttaa iankaikkisuuteen saakka.
Pelastus, jota täällä julistamme, tulee nimenomaan sydämen uskolla. (Room. 10:8) Se ei riitä, että sukulaiset ovat olleet uskovaisia. Taivaaseen ei mennä avecina. Jokaisen pitää tehdä sydämessään ratkaisu Jumalan puoleen. Varmista paikkasi iankaikkisessa elämässä. Jeesus sanoo: ”Sen tähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan isäni edessä, joka on taivaassa.” (Matt. 10:32, Ilm. 3:5)
Lopuksi siunattiin taivastielle heidät, jotka halusivat varmistua ikuisesta kodista.
Tilaisuuksien juontajat Anne Savolainen ja Jarno Omar.
Pekka Hautakangas johti ylistystä.
Kuvat: MK
Teksti: M-LK
| < Edellinen | Seuraava > |
|---|